مقالات

برترین و بهترین برند لپ تاپ در سال 2021 کدام هستند؟

برترین و بهترین برند لپ تاپ در سال 2021

وقتی درمورد 10 برترین و بهترین برند لپ تاپ صحبت می کنیم بد نیست نیم نگاهی هم به تاریخچه این برندها داشته باشیم.

جان النبی و شرکت او Grid Systems اولین لپ‌تاپ قابل حمل تاشو را در سال 1982 منتشر کردند. در طول 3 دهه گذشته، در حالی که این دستگاه ها دائماً تکامل یافته اند، طراحی استاندارد که با طراحی قطب نما ایجاد شده است، به عنوان معیار باقی مانده است. در حالی که این ایده باز و بسته کردن یک لپ‌تاپ طراحی استاندارد بوده است، نیروگاه‌هایی که امروزه در اطراف ما حمل می‌کنیم با آنچه که اساساً اولین کامپیوتر قابل حمل بود فاصله زیادی دارد. در اینجا ما 10 برند برتر لپ تاپ 2021 را از سراسر جهان لیست می کنیم. این برندها به طور مداوم در لبه فناوری، نوآوری و پشتیبانی عالی از مشتری بوده اند، آنها خود را به عنوان نیرویی برای محاسبه در این خط کسب و کار ساخته اند.

برترین برندهای لپ تاپ

امروزه لپ تاپ ها جزء جدایی ناپذیر از زندگی همه انسان ها هستند و با هربودجه ای که دارید می توانید یک لپ تاپ با مشخصات خاصی داشته باشید که ازاین منظر کمبودی احساس نمی شود.اما شاید جنبه منفی این تعداد از لپ تاپ ها,دشواری در انتخاب آنها باشد. بنابراین، برای روشن کردن برندهایی که نیازهای مصرف کننده ما را برآورده می کنند، در اینجا لیستی از برندهای برتر برای سال 2021 آورده شده است.

1.apple یا اپل

قطعا برند اپل می تواند در لیست 10 برترین و بهترین برند لپ تاپ جای گیرد و شاید در صدر آن باشد.این شرکت یکی از برندهای لوکس در زمینه لپ تاپ، گوشی های هوشمند، کامپیوتر و تبلت است.

اپل در صدر بخش هایی مانند پشتیبانی مشتری، کیفیت ساخت، کاربر پسند، طراحی، قدرت و نمایشگر قرار دارد. لپ‌تاپ‌های آن‌ها با لوگوی اپل با نور پس‌زمینه در پشت بسیار جذاب هستند که آن را به یکی از بهترین چیزها برای خودنمایی تبدیل می‌کند. وقتی صحبت از سیستم‌عامل می‌شود، برخلاف ویندوز کاملاً بدون خطا و استفاده از آن بسیار آسان است. به طور همزمان، اگر چیزی وجود داشته باشد که تقریباً همه در مورد آن اتفاق نظر دارند، این است که لپ تاپ های اپل بسیار قابل اعتماد و قابل پیش بینی هستند.

اپل، درآمد سالانه ای در حدود 230 میلیارد دلار با درآمد خالص تقریباً 50 میلیارد دلار و بیش از 120000 کارمند دارد که برای یکی از بهترین شرکت های تولید لپ تاپ کار می کنند. اپل بهترین پشتیبانی مشتری را برای کاربران مک بوک ارائه می دهد. علاوه بر فروشگاه های فیزیکی، این شرکت پشتیبانی 24×7 تماس را به مدت 90 روز رایگان ارائه می دهد.

علاوه بر این، پشتیبانی از چت زنده نیز در دسترس است. پشتیبانی فنی آنلاین نیز در دسترس است. البته در ایران به دلیل تحریم ها و عضو نبودن این کشور در بازار آزاد,متاسفانه خبری از این پشتیبانی ها نیست.

مزایا و معایب برند apple :

مزایا :

  • مدل پایه عملکرد های تماشایی ارائه می دهند.
  • دستگاه ها بسیار سریع و پاسخگو هستند.
  • عمر باتری عالی
  • زیبایی رشک برانگیز
  • سهم اپل از بازار جهانی لپ تاپ تقریبا 6% است.
  • صفحه نمایش رتینا از بازتولید رنگ بی نظیر پشتیبانی می کند.
  • اجازه نصب ویندوز از طریق بوت دوگانه
  • پشتیبانی عالی از مشتریان

معایب

  • سخت افزار برای بازی ساخته نشده است.
  • برچسب قیمت بالاتر
  • رم غیر قابل ارتقاء

2. hp یا اچ پی

HP که با نام هیولت پاکارد نیز شناخته می شود یکی از قدیمی ترین, برترین و بهترین برند لپ تاپ و الکترونیکی است که مانند گذشته محبوبیتی ندارد. وقتی صحبت از دسکتاپ ها می شود، آنها هنوز مطمئن ترین ماشین ها را ارائه می دهند و به طور گسترده توسط گیمرها و حرفه ای ها استفاده می شوند.

این شرکت‌های پیشرو در تولید لپ‌تاپ یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها را برای دانشجویان می‌سازند و درآمد سالانه آن حدود 53 میلیارد دلار است. HP ممکن است همیشه بهترین شهرت لپ‌تاپ را نداشته باشد، اما جدیدترین لپ‌تاپ‌های HP برخی از نشانه‌های طراحی را از هم‌عصران خود گرفته‌اند و واقعاً سطح را بالا برده‌اند.

نوت‌بوک‌های کنونی سریع، قدرتمند و آسان‌تر برای مصرف‌کنندگان برای پروژه‌های شخصی خود هستند. وقتی صحبت از محدوده لپ‌تاپ‌ها به میان می‌آید، HP دارای لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر، لپ‌تاپ‌های بدون فن، دستگاه‌های بازی، لپ‌تاپ‌های جداشدنی 2 در 1، نوت‌بوک‌های اولیه، و ایستگاه‌های کاری پیشرفته و غیره است. ماشین‌های آن‌ها از نظر عملکرد عالی هستند. علاوه بر این، سری های سطح بالای آنها مانند Spectre، Omen و ZBook دارای برخی از بهترین ویژگی ها هستند و بهترین ارزش را برای پول ارائه می دهند.

مزایا و معایب لپ تاپ های HP

مزایا :

  • شرکت hp طیف وسیعی از لپ تاپ ها با هر قیمتی را تولید می کند.
  • دستگاه های Hp تا 3 سال ضمانت دارند.
  • این شرکت 22.6% از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد.
  • همراه با صفحه نمایش های AMOLED در لپ تاپ های سطح بالا.
  • تولید باریک ترین لپ تاپ های ممکن

معایب :

طراحی یک بعدی لپ تاپ ها بجز در سطح های بالا

مدت دوام سخت افزار شاید آن طور که HP می گوید نباشد(البته واقعا لپ تاپ های خوبی هستند)

3.LENOVO یا لنوو

لپ تاپ لنوو LENOVO

لنوو یک شرکت جهانی مستقر در پکن است که در سال 1984 تأسیس شد و با تولید رایانه مرتبط است. این شرکت دارای سهم بازار جهانی کامپیوتر 25.1 درصد است و پس از آن HP و Dell قرار دارند. لنوو تقریباً 45 میلیارد دلار درآمد سالانه دارد و بیش از 60000 کارمند در سراسر جهان دارد.

LENOVO یکی از پریمیوم‌ترین برندهای لپ‌تاپ است و قیمت آن‌ها در مقایسه با تولیدکنندگان دیگر کمی بالاتر است. با این حال، لپ‌تاپ‌های آن‌ها برای انواع کارها ایده‌آل هستند و می‌توانند توسط هر کسی از جمله گیمرهای حرفه‌ای، بازرگانان و دانشجویان استفاده شوند.

آن‌ها بیشتر به خاطر لپ‌تاپ‌های کلاس تجاری‌شان که نه تنها قدرت، بلکه طراحی فوق‌العاده انعطاف‌پذیر نیز ارائه می‌دهند، شناخته می‌شوند. سری یوگا و فلکس شامل برخی از بهترین لپ‌تاپ‌های قابل حمل سال 2022 می‌شود. این برند چینی اخیراً تولید تلفن‌های هوشمند را آغاز کرده است و آنها به خاطر باتری‌های بادوام خود مشهور هستند.

مزایا و معایب لپ تاپ های LENOVO

مزایا :

  • قطعات سخت افزاری بسیار بادوام بدون در نظر گرفتن قیمت را به رخ می کشد(البته در لپ تاپ های سطح بالا)
  • LENOVO برای هر بازه قیمتی لپ تاپی ارائه می دهد.
  • سهم لنوو از بازار جهانی تقریبا 25% است.
  • طیف گسترده ای از لپ تاپ ها با طراحی و فرم های مختلف

معایب :

طراحی و ساختار ملایم

پشتیبانی نه چندان خوب از گرافیک حتی در میان رده ها

4.DELL یا دل

لپ تاپ دل

اگر به دنبال بهترین لپ‌تاپ ویندوزی هستید، مطمئناً باید با برند Dell آشنا شوید. پشتیبانی فنی و پس از فروش آنها واقعاً قابل تحسین است و توسط کاربران در سراسر جهان قدردانی می شود.

اکثر لپ‌تاپ‌های دل مقرون به صرفه هستند و بیشتر طراحی و سخت‌افزار آن‌ها بسیار ساده و قدرتمند است. با این حال، همه طراحی ساده را دوست ندارند و این تنها دلیلی است که برخی از کاربران از Dell اجتناب می کنند.

دلایل متعددی برای اینکه دل بهترین برند لپ تاپ ویندوزی است وجود دارد مانند پشتیبانی، طراحی حرفه ای، قیمت های منصفانه و دوام. اگر می‌خواهید همیشه به یک برند بچسبید، می‌توانید به راحتی از سه سری آن‌ها مانند Inspiron، XPS و Alienware استفاده کنید.

Inspiron یک انتخاب عالی برای کاربران مقرون به صرفه است که می توان از XPS برای استفاده پیشرفته و البته Alienware برای گیمرها استفاده کرد. همچنین طبق فهرست‌های اخیر، Dell یکی از پرفروش‌ترین برندهای لپ‌تاپ در سال 2020 است. آنها تقریباً برای همه لپ‌تاپ دارند.

مزایا و معایب لپ تاپ های DELL

  • دستگاه های فوق نوآورانه که جلوتر از زمان هستند.
  • طیف گسترده محصولات
  • سهم 17% شرکت DELL از بازار جهانی
  • هر گجتی از عمر باتری مناسب برخوردار است.
  • خدمات عالی و سریع به مشتریان.

معایب :

  • طراحی ساده افراد خاص پسند را ناامید می کند.
  • لوازم جانبی را همراه با لپ تاپ ارائه نمی دهد.

5.ACER یا ایسر

لپ تاپ ایسر

ایسر یک تولید کننده کامپیوتر تایوانی با مشتریان جهانی است. لپ‌تاپ‌های Acer معمولاً بهترین ارزش را نسبت به پول دارند و در بیشتر مواقع با Acer آنچه را که پرداخت می‌کنید دریافت می‌کنید.

این شرکت که در سال 1976 تأسیس شد، از نظر فروش لپ‌تاپ، 5.7 درصد سهم بازار جهانی مناسبی دارد. بدون شک؛ این شرکت دستگاهی را برای هر محدوده قیمتی ارائه می دهد. علاوه بر این، تمام لپ‌تاپ‌های ایسر عمر باتری مناسبی دارند. عملکرد لپ تاپ های ایسر علیرغم مقرون به صرفه بودن قابل ستایش است.

این برند چینی لپ‌تاپ به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان در جهان شناخته می‌شود و دستگاه‌های آن‌ها در بین کاربران اقتصادی محبوبیت فوق‌العاده‌ای دارند. ایسر متهم است که بازار لپ‌تاپ‌ها را با لپ‌تاپ‌های بسیار کم‌هزینه خود و همچنین کروم‌بوک‌هایی که تنها با قیمت ۱۵۰ دلار در دسترس هستند، پر کرده است.

مزایا و معایب لپ تاپ ACER

مزایا :

  • طیف گسترده محصولات مقرون به صرفه و همه کاره
  • 7% از سهم لپ تاپ در بازار جهانی
  • سری اختصاصی برای بازی های سطح بالا

معایب :

مدیریت گارانتی خسته کننده

پشتیبانی مشتری غیر قابل دسترس(که در هر صورت برای ما زیاد فرقی نمی کند)

6.ASUS یا ایسوس

لپ تاپ ASUS

لپ‌تاپ‌های ASUS بیشتر به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن در مقایسه با سایر برندها شناخته می‌شوند و دلیل آن ممکن است تولید مادربردهای داخلی آنها باشد. لپ‌تاپ‌های کوچک و کروم‌بوک‌های آن‌ها به دلیل داشتن بهترین دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه شهرت زیادی دارند. این شرکت بیشتر به دلیل تقسیم بندی ابزارها و قابلیت اطمینان آن شناخته شده است.

زمانی بود که ایسوس حتی در فهرست بهترین برندهای لپ‌تاپ در نظر گرفته نمی‌شد، اما با مجموعه وسیعی از لپ‌تاپ‌های جذاب و قدرتمند، به فهرست ۱۰ برتر رسیده است. ایسر در سال 2017 حدود 30 میلیارد دلار درآمد سالانه داشت و تقریباً 18000 کارمند در سراسر جهان دارد. ASUS Zenbook 13

یکی از جذاب‌ترین و متمایزترین طراحی‌هایی را که دیده‌ایم، صفحه‌نمایش عالی 1080p و عمر باتری طولانی دارد.ASUS این لپ تاپ های عالی را با قیمت های جذاب می سازد.

حتی دستگاه‌های ارزان قیمت آن‌ها عملکرد خوب، نمایشگر فول اچ‌دی و بیش از ۴ ساعت عمر باتری ارائه می‌دهند که ثابت می‌کند ایسوس به تجربه کاربر اهمیت می‌دهد. وقتی صحبت از طراحی به میان می‌آید، حتی اگر به لپ‌تاپ زیر 300 دلار نگاه می‌کنید، از مواد با کیفیت برتر استفاده می‌کنند.

مزایا و معایب لپ تاپ ASUS

مزایا :

  • نمایشگر و نسبت صفحه نمایش به بدنه خیلی خوب.
  • طراحی نوآورانه
  • ترکیب های اختصاصی برای تجربه یک بازی حرفه ای
  • سهم جهانی 5% از فروش لپ تاپ

معایب :

  • دستگاه های سنگین در بعضی مدل ها.
  • مشکل پشتیبانی باتری در برخی از دستگاه ها.

شرکت های شناخته شده دیگه ای هم در زمینه تولید لپ تاپ هستند اما چون در کشور ما طرفداران زیادی ندارند از آن ها نامی برنده نشده است.

درکل انتخاب اینکه برترین و بهترین برند لپ تاپ کدام است به سلیقه شما بستگی دارد.پردازنده و گرافیک این لپ تاپ ها از 3 شرکت اینتل ,انویدیا و ای ام دی است و از لحاظ کیفیت یکی هستند.چیزی که قیمت لپ تاپ ها با کانفیگ یکسان را بالا و پایین می کند کیفیت , طراحی و ساخت و یکپارچگی قطعات سخت افزاری نسبت به هم ,صفحه نمایش و دیگر امکانات لپ تاپ است که در زمان خود چقدر جدید, باکیفیت و بروز بوده اند و همچنین نوع خدمات پس از فروش و خدمات شرکت بستگی دارد.

با تشکر از اینکه تا آخر این مقاله با ما بودید.
لطفا نظرات و تجربیات خود را از برند های مختلف لپ تاپ با ما درمیان بگذارید تا کمکی باشد برای کسانی که آشنایی با برند های لپ تاپ ندارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید